همان طور که میدانید تکنولوژی تاثیر بسیار زیادی بر زندگی داشته است. شبکه های اجتماعی بخش بزرگی از این تکنولوژی محسوب می شود. هر کدام از شبکه های اجتماعی که پا به عرصه ظهور گذاشتن با خود کلماتی را پر رنگ کردن.گاهی کلمات و واژگان برای هر کدام از این شبکه های اجتماعی متفاوت است .
مثلا ممبر member در تلگرام telegram تقریبا هم معنی فالور follower در اینستگرامِ Instagram و فالو کردن در اینستگرام هم معنی با ساب اسكرايب در یوتیوبِ YouTube .
در این مقاله قصد داریم معنی هشتگ Hashtag و اهمیت آن را برای شما دوستان توضیح بدیم .
تعاریف زیادی برای هشتگ میتوان ارایه داد ،بهتره با یه مثال هشتگ توضیح بدیم. در برخی از گونههای پرندگان، پستانداران، دوزیستان و حشرات دیده شده که صداهای میکانیکی از خود تولید میکنند که بسته به نوع اندازه و قدرتشان در محدوده خاصی پراکنده میشود.جفت ماده با شنیدن این نوع صدا متوجه میشود که او به دنبال یک جفت برای خود می باشد. آواز زیبای پرندگان در واقع هشتگ #من_مجردم را با آوای زیبا در چندین کیلومتری خود میفرستد .تا وقتی جفت ماده ای این صدا را بشنود و رد صدا را میگیرد و به پرنده مجرد میرسد . شاید چندین پرنده ماده این صدا را بشنوند.و این برای شکارچی یک هشتک به معنی #من_شکار_توام تحت فشار…. ببخشید. البته هر صدای به منظور خاصی است.مثلا همه صدا های که از قورباغه میشنوید این نیست که من دنبال جفتم. پس بعضی از حوانات برای آگاه کردن هم نوعان خود با صدای بلند یک مطلب را به انها گوشزد میکنند اگر کسی مایل به دنبال کردن بود صدا را دنبال میکند و به او میرسد.
در اینستگرام هم چیزی شبیهه به این غریزه حیوانات به نام هشتگ وجود دارد.حالا فرض کنید من یک نقاشِ رئالیسم هستم و پیج اینستگرام من سرشار از نقاشی های به سبک رئالیسم. دوست دارم بقیه نقاشی های زیبای من را ببینن
باید چه کاری انجام دهم تا بقیه نقاشی های رئالیسمی من را ببینند؟
اگه بخواهم نقاشی دیگر افراد در سبک رئالیسم ببینم باید چه کاری انجام دهم؟
چگونه پست ها را دسته بندی کنیم؟
استفاده صحیح از هشتگ ها مخاطبین هدف را مستقیم به پیج شما میرساند.
قطعا تعداد پست های که با یک هشتگ خاص می باشد زیاد است،مثلا صدها هزار و چه بسا بیشتر افراد از هشتگ #عکس_غروب استفاده میکنند، در ایجا خیلی مهمه که پست شما در اولین نتایج بالا باشد.
هر چقدر رتبه اینستگرام ما بالا بیاد به همون نسبت توی اکسپلور افرادی بالا میایم که:
از هشتگ های مشابهی داشتیم
یا هشتگ های مشابهی دنبال کردیم
با این الگریتم پست ها به بهترین شکل ممکن دسته بندی می شوند. مثلا افراد فوتبال دوست اکسپلوری پر از عکس و فیلم و استوری فوتبالی دارن چون هشتگ های مرتبط با ورزش فوتبال دنبال کردن یا استفاده کردن. پس از طریق اکسپور هر شخص میتونیم به علایقش پی ببریم، قطعا هر شخص به مرور زمان علایقش عوض میشه با تغییر علایق هشتگ ها هم عوض میشه و در نتیجه اکسپلور هم عوض میشه
در اینجا من عکسی از اکسپلور خودم میزارم میتونید بگین علایق من چیه؟ لطفا نظراتتون توی پایین صفحه در قسمت برام بنویسید.
ساختار هشتگ:
هشتگ با علامت یا کارکتر # (ما برنامه نویسها بهش میگیم نامبر number ) شروع میشه و با اولین خط فاصله تمام می شود.
مثلا #تنها #زندگی #ایران #عکاسی #شعر همه هشتگ هستند. هشتگ باید پیوسته باشد. گاهی هشتگ ها یک جمله متشکل از چندین کلمه هستن مثلا #من_یک_برند_خوب هستم، (من یک برند خوب) یک هشتگ با چند کلمه است. دقت کنید هشتگ ها باید پیوسته باشد.مثلا #من_یک برند خوب هستم در اینجا (من یک) هشتگ است و معنی خاصی نداره بهتر به جای فاصله از زیر خط دار یا آندر لاین Underline استفاده کنیم( _) .
اینکه هشتگ ها باید مرتبط با پست مورد نظر شما باشد.
هر چه از هشتگ های مرتبط بیشتری در هر پست استفاده کنید بهتره. نگین شلوغ میشه از این حرفا
نتیجه گیری:
در اخر اینکه هشتگ ها بهترین ابزار برای دسته بندی پستها در اینستگرام می باشد.از طریق هشتگ ها پستهامون به صورت منظم و مرتب، دسته بندی شده به اشتراک میزاریم و برای پیدا کردن پست های دیگران از هشتگ ها استفاده میکنیم. هشتگ ها اهمیت بسیار زیادی در افزایش رتبه انستگراممون داره. از طریق هشتگ های که استفاده میکنیم پست های ما در اکسپلور افراد بالا خواهد امد که مرتبط با ماهستند یا هم نظر و هم فکر هستند یا دوست دار این هشتگ هستن و در واقع نیازمند به پست ماهستند
مواظب باشید در دنیایی واقعی از هشتگ ها بد برای کسی استفاده نکنید. #تقی_بنگی …